HARVEY MALAIHOLO - JERAT 2




Harvey Benjamin Malaiholo (lahir di Jakarta, 3 Mei 1962; umur 47 tahun) merupakan seorang penyanyi berkebangsaan Indonesia. Harvey adalah anak seorang pelaut dan ibunya adalah seorang penyanyi berkumpulan Titaley Sisters. Ketika kecil, beliau sudah didedahkan dengan muzik jazz dan pernah menyanyi bersama ibunya, Maudy Titelay. Ayahnya, Daniel Benjamin Malaiholo pula selalu memberi dorongan dengan menghadiahkan kaset dan LP (piring hitam) penyanyi terkenal seperti Frank Sinatra dan Michael Jackson.

Suara dan cara nyanyian Harvey dikatakan ada sedikit persamaan dengan mendiang Broery Marantika namun dia akhirnya berjaya membentuk imej sendiri dengan imej kumis yang tebal. Malah kumis itu dianggap membawa tuah kerana ia sudah menjadi trademark beliau.

Sekitar tahun 1970-an, Harvey mulai kariernya dengan rekaman album. Ia lebih popular dan dikenali menerusi The Big Five di kalangan pemusik dan karyawan Indonesia. Sementara itu, pada awal kemunculan, Harvey terpaksa bersaing dengan Broery Marantika, Mergie Segers, Trio Bimbo, Dedy Damhudi dan Anna Mantovani. Tanpa diduga, selapas 10 tahun berjuang dan bersabar, Harvey mula popular sekitar 1980-an. Sebagai ganjaran, tanpa diduga, beliau menggondol juara Bintang Radio & TV anjuran Batik Iran Tirta.

Kini Harvey sibuk sebagai usahawan dan selain itu masih menyempatkan mengadakan konsert dan showcase bersama bintang ternama seperti Krisdayanti dan Ruth Sahanaya.
Harvey pernah digosipkan bercinta dengan artis seperti Rafika Duri dan Andi Meriem Matalatta.
Pun begitu, ayah kepada dua putra, Joshua Benjamin dan Benjamin Joshua bahagia bersama isteri yang juga pengurusnya, Lolita. Putera sulung, Joshua lebih selesai menjadi pemain olahraga sementara Benjamin pula masih lagi menuntut di sekolah.

Judul lagu:
01. Jerat
02. Kau
03. Pelabuhan cinta
04. Kedamaian
05. Rindu semakin jadi
06. Mengapa
07. Terpesona
08. Dirimu kudamba

Kondisi: very good

untuk download, copy dan paste link berikut:

Artikel Yang Berhubungan Badan:


0 Response to "HARVEY MALAIHOLO - JERAT 2"

Posting Komentar

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme